Tipy na zdravé a chutné raňajky pre najmenších - Krúžky v škole

Tipy na zdravé a chutné raňajky pre najmenších

09.04.2020

Túžite potešiť Vaše rozospaté ratolesti prekvapením v podobe chutných a výživných raňajok? Prinášame Vám niekoľko nápadov, či už na teplé varené pokrmy alebo na rýchle maškrty do ruky. Čo je predsa príjemnejšie prebudenie ako plné a spokojné bruško?

1. Ovsená kaša s ovocím     

Ak chcete pripraviť teplé raňajky, ktoré zasýtia, ovsená kaša je ideálnou voľbou. Nielenže obsahuje minerály potrebné pre správny rast kostí, ale aj vlákninu zodpovednú za bezproblémové trávenie. Kašu odporúčame ochutiť štipkou škorice alebo vanilky a pri voľbe sladidla určite siahnuť po zdravšej variante. Výhodou tohto pokrmu je, že sa môžete aj Vy, milí rodičia, umelecky zaangažovať a pri zdobení taniera využiť svoju kreatívnu stránku. Rôznorodosť farieb ovocia predsa nemá hraníc. Čím farbou sýtejšie ovocie, tým vyšší obsah látok zodpovedných za antioxidačné účinky na organizmus. A nepochybne, potešenie  pre oči vašich detí.

2. Vajíčkové muffiny

Muffiny si väčšina z nás predstavuje ako sladký farebný dezert s vysokou kalorickou polevou. No vyskúšali ste už niekedy slanú verziu? Je to zaručený spôsob, ako do detských jedál zakamuflovať isté množstvo zeleniny. Stačí naplniť košíčky zeleninovou zmesou ako je napríklad cibuľka, baby špenát a paprika, prihodiť nakrájanú šunku a vytvorenú hmotu zaliať vajíčkom. Malý tip pre ušetrenie času, ktorý je ráno veľmi vzácny je upiecť muffiny večer vopred. Na druhý deň ich už stačí len uchopiť do ruky a hurá do školy!

3. Jogurt s domácou granolou

Stará klasika posunutá na vyšší a zdravší level. Mnoho cereálií ponúkaných v predajniach obsahujú prebytočné množstvo cukru a umelých prísad. Prečo teda nevyužiť možnosť pripraviť si ich sám a prispôsobiť si ich podľa vlastného gusta? Vločky, orechy, sušené ovocie, prípadne kúsky čokolády vytvoria po zaliatí sladkou zmesou a upečení chrumkavý zážitok, ktorý zaručene ocenia aj vaše deti. Sladkú zmes možno vytvoriť z medu/javorového sirupu zmiešaného s kvalitným olejom (ideálne kokosovým). Jedinou úlohou na ráno zostáva naservírovať domácu granolu s jogurtom a máte istou, že všetko, čo putuje do tela detí je pod vašou kontrolou.

4. Plnená celozrnná tortilla

Majú vaše deti plné zuby raňajok typu „obložený chlebík“? Stačí zmeniť jednu surovinu a chuť do jedla sa im hneď zvýši. Rovnako je to možnosť, ako do ich bruška dostať určité množstvo vlákniny nenápadným spôsobom - v prípade, že sa rozhodnete pre zakúpenie tortíl, ktoré sú celozrnné. Po naplnení šunkou, syrom a obľúbenými druhmi zeleniny odporúčame túto pochúťku nachvíľu ohriať, aby zmäkla a jej chuť sa zvýraznila. V kombinácií s roztopeným syrom tým deti určite nepohrdnú a možno tým radi inšpirujú aj svojich spolužiakov. Keďže je to ľahko skladovateľné jedlo, môžu si to vaši školáci zabaliť do školy na desiatu, ak nepatria k ranným vtáčatkám, ktoré sú hneď po prebudení hladné.


// chat widget